Treść strony
Samodzielne Stanowisko ds. Gospodarki Odpadami
1.przygotowanie i prowadzenie postępowań w sprawach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w oparciu o przepisy ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa oraz uchwał Rady Gminy Sadkowice,
2.przygotowanie i prowadzenie postępowań w celu wyłonienia wykonawcy odbioru odpadów komunalnych zgodnie z ustawą PZP, w tym prowadzenie wymaganej dokumentacji oraz ponoszenia odpowiedzialności w tym zakresie,
3. przygotowanie aktów prawnych w zakresie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
4.monitorowanie sprawozdań kwartalnych od podmiotów odbierających odpady,
5.przygotowanie decyzji administracyjnych i naliczanie kar w oparciu o przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
6.egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wystawianie upomnień,
7.rozliczanie inkasentów na pobór opłaty za gospodarowanie odpadami,
8.monitorowanie osiągnięcia wskazanych w ustawie poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych,
9.likwidacja nielegalnych wysypisk śmieci,
10.prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i właścicieli domków letniskowych w celu kontroli wykonania przez właścicieli nieruchomości będących przedsiębiorcami, obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
11.księgowanie dowodów wpłat wpływających z Urzędu Skarbowego;
12.opracowanie programów dotyczących gospodarki odpadami,
13.Współdziałanie z instytucjami oświatowymi i organizacjami proekologicznymi w zakresie edukacji ekologicznej, organizacji i udziału w konkursach oraz akcjach sanitarno – proekologicznych,
14.wdrażanie selektywnej zbiórki odpadów,
15.prowadzenie spraw oraz nadzór nad realizacją obowiązków w zakresie utrzymania czystości i porządku w Gminie,
16.sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami objętym właściwością organów Gminy oraz prowadzenie kontroli doraźnych na skutek interwencji i skarg mieszkańców,
17.współuczestniczenie w kontrolach prowadzonych przez jednostki mające uprawnienia do kontroli w zakresie swoich przydzielonych czynności,
18.sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarowania odpadami oraz przekazywanie informacji organom Gminy, Staroście i Marszałkowi Województwa i innym instytucjom,
19.organizowanie zbiórek w szczególności zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli, przez specjalistyczne firmy,
20.analiza kosztów funkcjonowania Urzędu Gminy w zakresie usług komunalnych (śmieci),
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Barbara Gąsiorowskadata wytworzenia: 2016-07-19
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2017-02-07 15:07
Samodzielne Stanowisko ds. Gospodarki Odpadami
Podinspektor ds. gospodarki odpadami - Agata Królak
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Barbara Gąsiorowskadata wytworzenia: 2016-07-19
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2015-03-24 15:01
- zmodyfikował: Administrator Systemuostatnia modyfikacja: 2017-02-15 11:17