Treść strony
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego (PDF)(dodano: 2020-01-27 13:07, ostatnia modyfikacja: 2023-01-11 08:44)
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2007-10-05 12:54
Wydawanie dowodu osobistego
Urząd Gminy w Sadkowicach
Sadkowice 129A
96-206 Sadkowice
Grażyna Grzejszczyk - Inspektor referatu Spraw Obywatelskich
tel. 046 815 61 91
Każdy obywatel Polski ma prawo otrzymać dowód osobisty po ukończeniu 13 roku życia, natomiast po ukończeniu 18 roku życia ma obowiązek posiadania dowodu osobistego.
1. Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie dowodu osobistego - wymaga to osobistego stawiennictwa,
- małoletni składa wniosek w obecności opiekunów ustawowych, rodziców,
- wniosek wypełnia i podpisuje osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego,
- wniosek, o którym mowa w pkt. 2 podpisuje małoletni i jego przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny,
do wniosku należy dołączyć: - 2 fotografie (lewy profil), o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm,
- odpis skrócony aktu urodzenia,
- odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku,
- dowód osobisty odbiera się osobiście; Osoba małoletnia odbiera dowód osobisty w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego,
Jeżeli dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie, a w dokumentacji dowodowej znajdują się odpisy akt stanu cywilnego wnioskodawcy, ponowne złożenie dokumentów nie jest wymagane.
2. Opłata:
brak
3. Czas załatwienia:
do 30 dni
4. Terminy wymiany dowodów:
dowody wydane w latach 1962 –1972 – należało wymienić w 2003r.
dowody wydane w latach 1973 –1980 – należało wymienić w 2004r.
dowody wydane w latach 1981 – 1991 – należało wymienić w 2005r.
dowody wydane w latach 1992 – 1995 – należy wymienić w 2006r.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Grażyna Grzejszczykdata wytworzenia: 2007-10-05
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2007-10-05 12:52
- zmodyfikował: Administrator Systemuostatnia modyfikacja: 2013-04-03 07:50